Kedves Anyukák!

Volt már olyan érzésetek, hogy beléptetek egy játékboltba, ahol a polcok telis-tele vannak áruval, és ti mégsem tudtok választani? Azért hoztam létre ezt a blogot, hogy segítsünk egymásnak. Milyen játékokat, könyveket érdemes megvennünk a babáknak, milyen programokkal lehet őket tartalmasan lefoglalni!

Otthoni munka

Ha igazi csapatmunkára vágysz!
  • 1. Regisztrálj a Bázison!
  • 2. Foglald le a helyedet a következő online tájékoztatóra!
  • 3. Használd a Bázis modern üzletépítő eszközeit!
  • 30 napos ingyenes előregisztráció!

    Nézz szét a könyvesboltban!

    Friss topikok

    • ovisvilág: Kedves annmary! Békés,Boldog Ünnepeket Kívánok Neked és családodnak! Jusztina (2008.12.22. 16:11) Diavetítés Karácsonykor is
    • ovisvilág: Szia annmary! Megszületett az én 7 titkom is, megtalálod itt: ovisvilag.blog.hu/2008/11/25/az_en_... (2008.11.25. 13:24) Az én 7 titkom!
    • Zsolti: Játékba hívtak engem, hát játékba hívlak téged is :) 7 titkot kell elárulnod magadról az oldaladon... (2008.11.13. 21:33) Mi kerüljön a kicsik könyvespolcára?
    • Gyetvai Zsuzska: Én is írtam a karácsonyi ajándékozásról, kíváncsi avgyok a véleményedre: fa-ajandek.hu/hasznos-ira... (2008.11.09. 21:06) Karácsonyi ajándékozás

    Stati

    Hiszti a játékboltban!

    2008.06.12. 13:19 - annmary

    Címkék: gyerek baba

    Vagy a játszótéren, vagy közértben, vagy a barátoknál!

    Teljesen mindegy, hogy hol, de akinek vannak pici gyerekei, az biztosan találkozni fog ezzel a jelenséggel.

    Először is el kell árulnom, hogy én a hisztire nem úgy gondolok, mint a rosszaságra. Számomra az a gyerek aki hisztizik, nem rossz gyerek, hanem egyszerűen csak GYEREK! Hozzátartozik gyermeki mivoltjához, mint ahogyan a kakis pelus is. Nem haragudni kell a gyerekre ha hisztizik, hanem meg kell próbálni kezelni azt. És mivel minden gyerek más, ezért az anyukának kell kitalálni, hogy mi a legjobb megoldás ilyen esetben.

    És hogy nálunk mi válik be ilyenkor? Vegyük például a játékbolt esetét. Ha tudom, hogy játékboltba megyünk, akkor már előre megbeszélem vele, hogy mit akarunk venni, vagy nézni. Ha tudja, hogy mire számíthat, akkor jobban elfogadja a történéseket. Ha nem találtuk meg a kinézett játékot, akkor is kapnak valami apróságot, labdát vagy kisautót, és boldog mosollyal az arcukon ballagnak ki a boltból. Persze nem járunk túl gyakran játékboltba, lehet, hogy ezért tudom ezt megtenni.

    Ha más területen találkozunk a hisztivel, akkor úgy próbálom kezelni azt, hogy kitalálok neki valami más érdekesebb elfoglaltságot, vagy kompromisszumot kötök vele. Ez az utóbbi nem mindig jön be, de ha tudok neki ajánlani valami sokkal érdekesebbet, az mindig nyerő. A kulcsszavakat olyankor ejtem ki, amikor levegőt vesz, így hamarabb meghallja a kiabálás mellett. És ha szerencsém van, akkor a következő pillanatban márcsak szipog, és azt mondja, hogy jó. Persze ehhez ismernünk kell a gyerekünket. Ha elmegyünk valahova, ahol tudom, hogy jól fogja érezni magát, és nem akar majd hazajönni, akkor vagy megbeszélem vele, hogy meddig maradunk, vagy elmondom neki, hogy mi várja otthon : a kedvenc állatfigurája, a kedvenc ebédje, stb.

    Általánosságban úgy gondolom, hogy meg kell próbálni az ő fejükkel gondolkodni, és akkor nagyon sok konfliktust el tudunk kerülni. DE... Vannak olyan pillanatok, amikor ez nem megy, amikor nem tudunk rögtön előállni egy frappáns ötlettel. A minap például próbáltam főzni az ebédet, de a kicsi már nagyon fáradt volt, és csak nyúzott-nyúzott, az ebéd sem haladt, és a "nagy" (3 és fél) is kitalált mindig valamit, amihez én kellettem. Az ebédkészítést félretéve, nagy nehezen elaltattam a picit, amikor a "nagy" valami olyat akart, amit máskor minden további nélkül megtehetett, de most fáradtan, kimerülten azt mondtam neki, hogy nem. Robbant a hiszti, amit kiabálással próbáltam kezelni, persze teljesen eredménytelenül, ráadásul a kicsi is felébredt, és teljes lett a káosz. Tudom, hogy egyetlen egy mondattal megelőzhettem volna a bajt, ha az ő helyébe képzelem magam, és nem az én problémáimmal vagyok elfoglalva. Ha tudom, hogy én is ludas vagyok abban, ami történt, akkor nem szégyenlem ezt megbeszélni a gyerekkel miután csitultak a kedélyek, és akár bocsánatot is kérni tőle.

    Azt hiszem, hogy lehetne erről még írni sokat! Ha valakinek van valami jó módszere, ossza meg velünk!

    A bejegyzés trackback címe:

    https://babajatekok.blog.hu/api/trackback/id/tr99516400

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    Zeze 2008.06.12. 14:48:21

    Idetaláltam!
    Úgy érzem, mi nagyon hasonlóan gondolkodunk :).
    A leírt szitu nálunk is előfordul legalább egyszer egy héten. (Ráadásul az én gyerekeim is pont ilyen korúak 1,3.) Várom már, hogy a kicsinek is elég legyen egy alvás napközben, mert így általában ő húzza a rövidebbet. De mindig büszke vagyok, ha már legalább 3X a héten sikerül együtt altatnom őket napközben.
    Mi is ritkán járunk játékboltba és szinte ugyanaz a módszerünk mint Nektek.

    annmary 2008.06.13. 10:34:34

    Igen, az altatás nálunk is probléma. Főleg azért, mert ők nem nagyon szeretnek elaludni, azt hiszik, hogy lemaradnak valamiről. A kicsi már régóta csak egyszer alszik, a nagy pedig egyszersem. (Két hónapja jár oviba, ott bezzeg alszik.) Szóval, ha együtt vannak, akkor nem hagyják egymást aludni. Piszkálják egymást, huncutkodnak, mire az egyiket betakargatom, a másik már ki is pattan az ágyból. Ha a nagyot sikerül valahogy az ágyban tartani, akkor pár perc múlva Huba baba is odabújik hozzánk, és akkor nyert ügyem van. Csak hát még a nagy is kicsi! Nem várhatom el tőle, hogy parancsszóra nyugton maradjon, legalább addig, míg a pici elalszik.
    Úgyhogy kíváncsian nézek én is a nyáriszünet elébe! Az a tervem, hogy tartalmas programokat szervezek nekik, hogy az ebéd utáni és az esti alvás is könnyedén menjen!

    HGyöngyi · http://blog.ladyuser.eu 2008.06.13. 15:30:54

    Sziasztok!

    Megjöttem én is, ha nem baj :-)

    Az utolsó előtti bekezdés mintha nálunk történt volna. Bizony velem is megesik, hogy bocsánatot kell kérjek a gyerekeimtől. (De olyan rendesek, mindig megölelgetnek, hogy azért szeretik a "kiabálós mamit".) De mikor este kilencig elhúzzák a mese, ének, fürdés, beszélgessünk - egyébként fontos - idejét, és a kicsi már a hónom alatt ficánkol, mert bárhogy tartom, csak nyüglődik, és tizedszer kérek... Hát, van hogy hangosabbra sikerül. (Anikót csodálom. Bár lehet, hogy az elhatározáson kívül temperamentumfüggő is a reakció.)

    Mi is kb. így csináljuk a hisztielvarázslást, ahogy írtad. Most, hogy nagyobbak, annyiban módosult a dolog, ha otthon kezdi a hisztit (a lány már nem, inkább a hároméves) elmondom neki nyugodtan, hogy ne haragudjon, mi erre nem vagyunk kíváncsiak, menjen be a fürdőszobába és ha úgy érzi, hogy megnyugodott, tudunk már beszélni a bajáról, jöjjön ki, akkor meghallgatjuk, de addig nem.

    Tehát nem én csukom be valahova, hanem ő megy be, és ő szabja meg, mikor jön ki. Legutóbb két perc múlva már kint volt.

    Megyek vissza tanulni. Egyelőre a számviteli rész mintha ógörögül lenne.


    süti beállítások módosítása