Kedves Anyukák!

Volt már olyan érzésetek, hogy beléptetek egy játékboltba, ahol a polcok telis-tele vannak áruval, és ti mégsem tudtok választani? Azért hoztam létre ezt a blogot, hogy segítsünk egymásnak. Milyen játékokat, könyveket érdemes megvennünk a babáknak, milyen programokkal lehet őket tartalmasan lefoglalni!

Otthoni munka

Ha igazi csapatmunkára vágysz!
  • 1. Regisztrálj a Bázison!
  • 2. Foglald le a helyedet a következő online tájékoztatóra!
  • 3. Használd a Bázis modern üzletépítő eszközeit!
  • 30 napos ingyenes előregisztráció!

    Nézz szét a könyvesboltban!

    Friss topikok

    • ovisvilág: Kedves annmary! Békés,Boldog Ünnepeket Kívánok Neked és családodnak! Jusztina (2008.12.22. 16:11) Diavetítés Karácsonykor is
    • ovisvilág: Szia annmary! Megszületett az én 7 titkom is, megtalálod itt: ovisvilag.blog.hu/2008/11/25/az_en_... (2008.11.25. 13:24) Az én 7 titkom!
    • Zsolti: Játékba hívtak engem, hát játékba hívlak téged is :) 7 titkot kell elárulnod magadról az oldaladon... (2008.11.13. 21:33) Mi kerüljön a kicsik könyvespolcára?
    • Gyetvai Zsuzska: Én is írtam a karácsonyi ajándékozásról, kíváncsi avgyok a véleményedre: fa-ajandek.hu/hasznos-ira... (2008.11.09. 21:06) Karácsonyi ajándékozás

    Stati

    Gyereknek gyerek a barátja

    2008.08.25. 06:11 - annmary

    Címkék: barátok testvérek

    Az utolsó hozzászólás elgondolkodtatott kicsit, hogy milyen is volt az, amikor az első babám 7-8 hónapos volt. Éppen nyár volt, és a párom nagyon sokat dolgozott, alig volt itthon. A szüleim, mint már említettem messze voltak, vagyis bár nem külföldön éltem, de nagyon egyedül voltam. Imádtam a babázást, Keve nagyon jó fiú volt, és nagyon sok örömöm volt benne, de alig vártam, hogy a párom hazajöjjön, és végre kimozduljunk otthonról délutánonként. Szükségem volt emberek társaságára, a páromnak viszont nem. Ő egész nap emberek között forgott, és alig várta, hogy végre hazajöjjön, lepihenjen. Kompromisszumot kellett kötnünk, hetente egyszer-kétszer kimozdultunk barátainkhoz, vagy ők jöttek el hozzánk, de akkoriban, még egyiknek sem volt gyereke, így nem abban a ritmusban éltek, amiben mi.

     

    Viszont felüdülés volt számomra, ha találkoztunk olyan kismamákkal, akiknek hasonló korú gyerekük volt. Meg tudtuk beszélni az éppen aktuális problémákat, fogzás, szoptatás, alvási szokások, stb. Sok új, és hasznos dolgot tanulhatunk egymástól, és nem utolsó sorban rendkívül jól esik a lelkünknek, hogy egy felnőtt emberrel beszélgethetünk. Egy ilyen találkozó után mindig feltöltődve mentem haza én is, és a fiam is. Keve nagyon szerette figyelni, ahogy beszélek másokkal, és nagyon szerette a másik kisfiú társaságát, azóta is nagyon ragaszkodik hozzá.

    Ebben a korban nagyon jó, ha gyerektársaságba visszük a picit, mamának- babának jót tesz. Érdemes a babaúszáson barátságokat kötni, és utána találkozókat szervezni, hol az egyik családnál, hol a másik családnál. A gyerekek még nem tudnak ilyenkor együtt játszani, de már figyelnek egymásra, és az bizony nagy igazság, hogy gyereknek gyerek a barátja. Mikor megszületett a második fiam, nem volt épp zökkenő mentes a fogadtatása, pedig megpróbáltam a nagyobbikat jól felkészíteni rá. Sokáig mondogatta, hogy ő nem szereti Hubát, és én ezt el is fogadtam. Aztán egyszer csak hozzászokott, hogy Huba is a mindennapjainkhoz tartozik. Ha sírt, szaladt, hogy megnézze, mi a baja, ha nem látta, megkérdezte, hogy hol van. Mára elválaszthatatlan barátok lettek. Persze van marakodás, féltékenység, de senkivel nem cserélnék, mikor látom, hogy a háromésfél évesem és a másfél évesem kézenfogva sétálnak, vagy puszilgatják egymást.

     

    Szóval eredetileg nem is a testvérekről akartam írni, hanem a barátokról, de közben rájöttem, hogy ők ketten a legjobb barátok. És hogy a második gyerek érkezése nem kis bonyodalmakkal járhat, de nagyon-nagyon megéri!

     

    Kellemes, játékos napot mindenkinek!

    A bejegyzés trackback címe:

    https://babajatekok.blog.hu/api/trackback/id/tr30631317

    Kommentek:

    A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

    barbi 2008.08.25. 12:11:49

    Én is azt gondolom, hogy fontos kimozdulni, nem vagyok otthonülő típus. De lehet nem is ettől függ, egyszerűen több havi, vagy évi otthonlét mindenki számára nyomasztó lehet egy idő után. De nemcsak magunk miatt fontos, hiszen a baba úgy tanulja meg az emberi kommunikációt, ha látja, mi hogyan értekezünk másokkal. Az én kisfiam is már a pocakomban nagyon figyelt, és élvezettel beindult a pocakrugi, mikor órákig telefonáltam :) úgy éreztem, szereti a hangomat, és a mai napig nagyon figyel és nyugis, ha beszélgetünk valakivel. Főleg a nagyobb 3-4 év körüli gyerekeket nézi csodálva, mintha szeretné őket utolérni.
    Tegnap a kertben csatangolt, mászott, nagyon lekötötte a homok, a kavics, a falevél. És persze élvezte, ha a bokrok ágait megrángatja, mert akkor az egész bokor megindult :) Csak hát figyelni kell nagyon, mert egy kis fűszáltól nem lesz baja, de hát meg akar enni mindent, ami a keze ügyébe kerül. Egyszóval kicsit mászni és felfedezni hagyni a gyereket a zöldben, szintén fontos. Kicsit koszos lesz, és állandó figyelmet igényel, de nagyon élvezi.


    süti beállítások módosítása